LPG-Inbouw

Wij bieden verschillende oplossingen om voertuigen om te bouwen naar LPG, CNG of LNG.

PRINS

Met ons uitgebreide leveringsprogramma kunnen wij bij (bijna) alle voertuigen een van onze brandstofsystemen inbouwen, van auto’s tot bussen en vrachtwagens tot pick-ups tot zelfs industrieel en maritiem.

Waar wij eerst focus legden op universele systemen, gaan we steeds verder op gebied van integratie per automerk- en type.

Het aantal beschikbare LPG- en CNG-systemen voor auto’s met een DI (directe injectie) brandstofsysteem groeit erg snel. Dankzij ons uitgebreide leveringsprogramma lopen wij voorop in de markt. Uit ervaring weten wij welk systeem het beste werkt voor een bepaalde motor. Bekijk welk systeem er bij uw auto past via het voertuigendatabase van Prins

VSI is een afkorting voor “Vapour Sequential Injection”.

Het VSI systeem is het meest geavanceerde dampvormige injectiesysteem dat op de markt verkrijgbaar is. Het is bij Prins ontwikkeld en compleet aangepast voor de modernste motoren. Alle componenten van het VSI systeem voldoen aan de strengste regels en certificeringen.

Het VSI systeem is gebaseerd op het principe om autogas (LPG) of aardgas (CNG) dampvormig en sequentieel te injecteren in de motor. Ook voor auto’s met een directe injectie brandstofsysteem hebben wij oplossingen!

  • Kwalitatief hoogwaardige componenten
  • Unieke diagnosesoftware
  • Optimale prestaties
  • Verminderde emissies

Het geavanceerde VSI-DI systeem is een afgeleide van het VSI systeem

en speciaal ontwikkeld voor auto’s met het zogenaamde Directe Injectie brandstofsysteem (DI-motor).

Prins onderscheidt zich in de markt door betrouwbare brandstofsystemen voor een breed scala aan voertuigen aan te bieden. Deze VSI-DI systemen verbruiken nog maar zeer weinig benzine (<5%) en zijn geschikt voor zowel de nieuwste en modernste auto’s maar ook voor auto’s die al een paar jaar rond rijden.

Het VSI-DI systeem is gebaseerd op het principe om autogas (LPG) of aardgas (CNG) dampvormig en sequentieel te injecteren in een DI motor.

  • Meest geavanceerde software
  • Speciaal voor Directe Injectie motoren
  • Hoogwaardige componenten
  • Maximale prestatie, minimale emissies
  • Zeer laag benzineverbruik (minder dan 5%)

DLM staat voor 'Direct LiquiMax'.

Dit systeem is gebaseerd op het vloeibaar injecteren van LPG in de motor met directe injectie (DI) technologie. Naast het VSI-DI systeem is ook het DLM-systeem geschikt voor auto’s met een directe injectie brandstofsysteem.

Het Prins Direct LiquiMax systeem bestaat uit een aantal hoogwaardige componenten die parallel aan het standaard brandstofsysteem gemonteerd worden. Het DLM-systeem maakt daarbij ook gebruik van een aantal componenten en elektronica die al aanwezig zijn in het voertuig. Dit zorgt voor een optimale integratie.

  • Kwalitatief hoogwaardige componenten
  • Voor auto’s met een directe injectie (DI) motor
  • Voor mono  en bi-fuel applicaties
  • Extreem laag benzineverbruik
  • Sterk verlaagde emissies
  • Award-winnend

ValveCare is een uniek additieven doseersysteem dat klep- en klepzitting slijtage tegen gaat.

Waarom ValveCare(-DI)? 

De kleppen en klepzittingen van een aantal motoren zijn gevoeliger voor slijtage wanneer op LPG of CNG gereden wordt. Dit probleem doet zich bij benzinemotoren niet voor omdat aan benzine bepaalde additieven worden toegevoegd waarmee de kleppen en klepzittingen worden gesmeerd. Dit additief is niet aanwezig in de brandstoffen LPG en CNG. Met het ValveCare doseersysteem kunnen deze additieven alsnog, exact gedoseerd, geïnjecteerd worden samen met het LPG of CNG en kan overmatige slijtage tegengegaan worden.

 

ValveCare-DI

Algemeen
Het ValveCare-DI systeem is een volledig elektronisch en sequentieel gestuurd additief dosering systeem wat geschikt is voor directe injectie motoren. In combinatie met het effectieve Prins additief zorgt dit systeem voor een schonere verbrandingsruimte in de motor en voorkomt overmatige slijtage van kleppen en klepzittingen.

Diagnose
Eén fles ValveCare-DI (1L) is geschikt voor ong. 1.000 liter LPG. Het additief-reservoir is geïnstalleerd onder uw motorkap en mag te allen tijde bijgevuld worden. Het additief-reservoir heeft een niveausensor waardoor het VSI-(DI) LPG-systeem weet wanneer het additief op is. Een blauw, knipperend uitroepteken verschijnt op de Prins brandstofkeuze schakelaar. Op dat moment kan uw auto nog 4 uur op LPG rijden. Na 4 uur (zonder bijvullen) wordt het uitroepteken constant blauw en loopt de auto alleen nog op benzine. Zodra de vloeistof wordt bijgevuld zal het blauwe uitroepteken doven en kunt u weer onbezorgd op LPG rijden.

Wat moet u weten:
• Eén fles ValveCare-DI (1L) is geschikt voor ong. 1.000 liter LPG.
• Gebruik of mix geen enkel ander additief met het originele blauwe ValveCare-DI additief. Indien andere additieven worden gebruikt kan Prins een juiste werking niet meer garanderen en vervalt de garantie.
• Voor meer informatie neem contact op met je officiële Prins dealer. gecertificeerde Prins dealers.